زخم معده کودکان چه علائمی دارد، روش تشخیص و درمان آن چیست؟|گفتار توان گستر 09121623463

زخم معده کودکان چه علائمی دارد، روش تشخیص و درمان آن چیست؟|گفتار توان گستر ۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

 

زخم گوارشی یا همان زخم معده کودکان نسبت به بزرگسالان شیوع کمتری دارد اما بیشتر از آنچه تصور کنید، بوجود می‌آید. با توجه به تحقیقی منتشر شده در مجله زخمهای گوارشی در سال ۲۰۱۱، ۸/۱ درصد کودکان در اروپا و ۱۷/۴ درصد در آمریکا تا قبل از ۱۸ سالگی دچار زخم معده شدند.

اگر چه زخمهای معده معمولا رابطه نزدیکی با باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری دارند اما گاهی اوقات هم علت آن بیماریهای جدیتر ثانویه‌ای همانند سرطان است. تشخیص زخم معده کودکان نسبت به بزرگسالان کمی تفاوت دارد چون بعضی از آزمایشها نتایج قابل توجهی را نمی‌دهند. موارد ساده معمولا به راحتی با آنتی بیوتیک و داروهای خوراکی دیگر درمان می‌شوند.

در مواردی که خطر بیماری زمینه‌ای جدی وجود داشته باشد، خطر این بیماریها نسبت به زخم معده کمتر است. (بین ۱ تا ۲ درصد) و خطر مرگ هم پایینتر است (۰/۰۰۱ درصد)

علائم زخم معده کودکان

زخم معده یک زخم باز است که روی دیواره پوششی معده بوجود می‌آید. وجود زخم در معده خودش نشانه یک زخم التهابی معده است و زخمهایی که بیشتر به سمت روده باریک گسترش پیدا می‌کنند، زخم دوازدهه یا اثنی عشر نام دارند.

علائم شایع زخم معده شامل:

  • سوزش یا درد فرسایشی در معده
  • گاز و نفخ
  • تهوع یا استفراغ
  • کاهش اشتها
  • خستگی

علائم زخم معده کودکان

درد قابل ملاحظه به هنگامی که معده خالی است بیشتر بروز می‌کند اما درد فعالی که پس از خوردن بوجود می‌آید می‌تواند زخم معده را از زخم دوازدهه مشخص کند. زخمهای معده معولا موجب درد بلافاصله پس از خوردن غذا می‌شوند در حالی که زخم دوازدهه معمولا دو یا سه ساعت پس از غذا خوردن درد را ایجاد می‌کند.

زخم گوارشی را در صورتی می‌توان شدید در نظر گرفت که درد به جای اینکه تیز و دردناک باشد حالت خاص و شدید دارد. این حالت ممکن است نشان دهنده این باشد که زخم در حال خونریزی است که در این صورت مدفوع تیره رنگ یا خونی یا استفراغ خون یا قطعاتی شبیه قهوه همراه با استفراغ آن را نشان می‌دهد.

تب، لرز، استفراغ و دشواری در بلع، علائم وضعیت اورژانسی هستند که در این صورت باید سریعا کودک را به مراکز درمانی انتقال داد

اختلالات ناشی از زخم معده کودکان ممکن است شامل سو تغذیه، سوراخ شدن معده و انسداد روده (ناشی از التهاب دوازدهه) است. هم سوراخ شدن معده و هم انسداد دوازدهه نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند بنابراین در صورت بروز آنها باید به اورژانس مراجعه کرد.

علتها

H.pylori یک باکتری با شکل مارپیچ است که به ورم معده مزمن و زخم معده ارتباط دارد. حدود ۵۰ درصد جمعیت دنیا ظاهرا هلیکوباکتر پیلوری دارند که ۲۰ درصد آنها دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. با وجود اینکه علت اصلی زخم معده کودکان هلیکوباکتر پیلوری است اما عوامل دیگری نیز موجب آن شده یا به بروز آن کمک می‌کنند. در میان آنها این عوامل مهمتر هستند:

  • استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی همانند آسپرین یا ایبوپروفن مستقلا با خونریزی معده و زخمهای گوارشی در صورت مصرف زیاد، مرتبط هستند.
  • ژنتیک ظاهرا نقش مهمی دارد چون ۲۰ درصد کودکان مبتلا به زخم معده، سابقه خانواده زخمهای گوارشی دارند.
  • رویدادهای شدیدا استرس آور می‌تواند موجب زخمهای گوارشی هم در کودکان و هم بزرگسالان شود که طی سه تا شش روز با علائم حاد ظاهر می‌شود. حوادثی همانند ضربه بزرگ در زندگی، زخم، عفونت یا جراحی.
  • چاقی با افزایش خطر ابتلا به زخمهای کودکان ارتباط دارد چون موجب افزایش التهاب گوارشی و تغییرات در فلور میکروبی طبیعی می‌شود.
  • بیماری ریفلاکس گوارشی بوسیله برگشت اسید معده مزمن مشخص می‌شود که می‌تواند منجر به زخم معده شود.

استرس، اضطراب و غذاهای تند اگر چه به طور کلی باعث بوجود آمدن زخم معده نمی‌شوند اما می‌توانند زخم معده را تشدید کنند.

علل غیر معمول از جمله اختلالات ترشح زیاد (هیسترکتوری) که طی آن اسیدهای معده بیش از اندازه تولید می‌شوند. این اختلالات عبارتند از فیبروز کیستیک، لوسمی بازوفیلی، سندرم زولینگر- الیسون و نئوپلازی چند گانه غدد درون ریز.

درمان زخم معده کودکان

به همین صورت هر بیماری که موجب افزایش فشار داخل جمجمه‌ای شود، تولید بیش از حد اسید معده را باعث می‌شود که موجب زخمی می‌شود که به عنوان زخم کوشینگ مشهور است. در موارد نادر، زخم معده کودکان ممکن است نشانه‌ای از یک نوع سرطان خون به نام لنفوم باشد.

تشخیص

تشخیص زخم معده در کودکان می‌تواند چالش برانگیز باشد چون بعضی از آزمایشهایی که برای بزرگسالان انجام می‌شود از جمله آزمایش خون آنتی بادی H. pylori در کودکان، دقت کمی دارند. به طور کلی در صورتی که علائم شدید باشند، پزشکان تحقیقات را با آزمایشهای کمتر تهاجمی شروع می‌کنند. اینها عبارتند از:

  • آزمایش خون گوارشی که قادر به شناسایی هلیکوباکتر پیلوری و بالا بودن میزان اسید و پپسین (آنزیم گوارشی) مطابق با ورم معده هستند.
  • تست آنتی ژن مدفوع برای نشان دادن شواهد ژنتیکی هلیکوباکتر پیلوری در نمونه مدفوع انجام می‌شود.
  • آزمایش تنفسی اوره اندازه گیری مقدار دی اکسید کربن در هوای خروجی متناسب با میزان عفونت فعال هلیکوباکتر پیلوری فعال است.

نتایج منفی این تستها به پزشکان امکان می‌دهد که اختلالات گوارشی را رد کنند و این باعث می‌شود از روشهای تهاجمی استفاده نکنند. اگر نتایج تستها مثبت و علائم شدید باشد، از روشی به نام آندوسکوپی بالایی برای تشخیص استفاده خواهند کرد. آندوسکوپی یک روش تشخیصی ترجیحی است که شامل وارد کردن یک لوله انعطاف پذیر از طریق گلو برای مشاهده پوشش داخلی معده است. این روش با دادن آرامبخشی ملایم انجام می‌شود و می‌توان از آن برای برداشتن نمونه‌ها برای بررسی در آزمایشگاه استفاده کرد. عوارض جانبی آن شامل گلو درد، سو هاضمه، سوزش سردل و تهوع است. عفونت، سوراخ شده یا خونریزی هم ممکن است بوجود آید اما شایع نیست.

عکس رادیولوژی باریم که به عنوان بلع باریوم شناخته می‌شود کمتر تهاجمی است اما دقت کمتری دارد بخصوص در مورد زخمهایی که کوچک باشند. این روش شامل خوردن مقداری مایع حاوی باریوم است که دیواره معده را پوشش داده و به تشخیص بهتر ناهنجاریها روی عکس رادیولوژی کمک می‌کند. عوارض جانبی شامل ناراحتی معده، تهوع، استفراغ و یبوست است. از این روش کمتر استفاده می‌شود چون نیاز به هماهنگی دقیق بیمار با کارشناس رادیولوژی و خوردن چند باره این ماده است.

درمان زخم معده کودکان

درمان

اگر زخم مربوط به هلیکوباکتر پیلوری باشد، پزشک ترکیبی از داروها را برای ریشه کنی عفونت و طبیعی کردن میزان اسید، تجویز خواهد کرد بنابراین معده را می‌توان آرام کرد. ثابت شده که ریشه کنی هلیکوباکتر پیلوری در سالهای اخیر به دلیل افزایش مقاومت باکتریایی، درمانهای رایج سنتی را بی فایده کرده است. به این منظور، پزشکان امروزه از روشهای تهاجمی‌تر استفاده می‌کنند که با استفاده از ترکیب دو آنتی بیوتیک یا بیشتر با یک داروی ضد اسید که به عنوان بازدارنده پمپ پروتون (PPI) و قرصهای بیسموت سابسالیسیلات (همانند قرص جویدنی پپتو- بیسمول) که قادر به پوشش معده و حفاظت از آن هستند، انجام می‌شود.

اگر خط نخست درمان با شکست مواجه شود، درمانهای پیگیری انجام خواهد شد تا زمانی که همه علائم عفونت از بین برود. طول درمان ۱۴روز است و معمولا شامل آنتی بیوتیک کلاریترومایسین و آموکسی سیلین است. درمان پیگیری که ممکن است انجام شود شامل تتراسایکلین یا مترونیدازول است.

این آنتی بیوتیکها باید چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم برای جلوگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی، باید به صورت کامل مصرف شوند. باید از قرصهای ضد التهاب غیر استروئیدی اجتناب کرد تا استرس معده کاهش پیدا کند. به جای آن برای درمان تب و درد از ایبوپروفن استفاده کنید.

رژیم غذایی

در طول درمان، بر درست کردن غذاهایی برای کودک تمرکز کنید که به راحتی هضم می‌شوند و فشار کمی بر معده وارد می‌کنند. اینها شامل میوه‌ها و سبزیجات پر فیبر، گوشت مرغ و ماهی و پروبیوتیکهایی همانند ماست است. از غذاهای سرخ شده، غذاهای تند و پرچاشنی، نوشیدنیهای گازدار یا هر چیزی که کافئین دارد (از جمله شکلات) خودداری کنید.

جراحی و روشهای دیگر

زخمهای گوارشی را می‌توان در زمان معاینه آندوسکوپی درمان کرد. وقتی یک زخم مشخص شد، ابزارهای گوناگونی را می‌توان از طریق آندوسکوپی وارد کرد تا رگ خونی پاره شده را مسدود کنند. این کار ممکن است شامل استفاده از دستگاه لیزر یا الکتروکوتری برای سوزاندن بافت یا تزریق اپی نفرین (آدرنالین) باشد تا به سرعت رگ خونی گشاد شود. امروزه به ندرت از جراحی برای درمان زخمها استفاده می‌شود. این تنها وقتی انجام می‌شود که مشخص شود سوراخ، انسداد، خونریزیش شدید با خطر بالای سوراخ شدن معده وجود دارد. ۱گر جراحی لازم باشد، جراحیهای اختیاری را می‌توان به صورت لاپاروسکوپی (با برش کی هول) انجام داد در حالی که جراحیهای اورژانسی معمولا به روش باز انجام می‌شوند.

کلام آخر

پی بردن به وجود زخم معده کودکان می‌تواند شدیدا نگران کننده باشد. در حالی که طبق غریزه ممکن است در ابتدا آن را به تنش در خانه یا مدرسه مرتبط بدانید اما اغلب حاکی از آن است که عللی جسمانی وجود دارد که به راحتی درمان می‌شوند. همچنان که گفته شد، لازم است که استرس کودک خود را در هنگام انجام کارهای تشخیصی و درمان کاهش دهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که به کودکتان کمک کنید تا متوجه شود که زخم معده چیست و انتظار چه چیزی را باید داشته باشد.

اگر کودک شما نیاز به کاهش وزن داشته باشید، اکنون زمان شروع این کار نیست. ابتدا بر از بین بردن زخم معده کودکتان تمرکز کنید و علت اصلی آن را رفع کنید. هنگامی که فرزندتان بهتر شد باید با مشاوره با یک متخصص تغذیه و انجام رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی، وزن را کاهش دهید

کلینیک گفتاردرمانی توان گستر بهترین البرز –کرج

Alborz Province, Karaj, Azimieh, North Taleghani Boulevard

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری  

 

https://maps.app.goo.gl/dZ1vLSjJ38TNAqtp9

 

بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – کرج گفتارتوان گستر

 ۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

 

https://maps.app.goo.gl/4afpiXnJwUuiRvqx8

 

               

 

 گفتار توان گستر البرز – کرج  Goftar Tavan Gostar

Alborz Province, Karaj, Baghestan, 14th Street, Iran

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/qZb8LWp52n2Xx2AR9

بهترین کلینیک درمان اختلالات یادگیری گوهردشت البرز – کرج

Alborz Province, Karaj, Enghelab Blvd

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/akheR7JKNyKLGfAu8

 

بهترین گفتاردرمانی سیاوش عطایی آسیب شناس گفتار وزبان البرز – کرج

Alborz Province, Karaj, Gohardasht, Enghelab Blvd

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/nrx6tbfCHL9XEjcx7

بهترین کلینیک گفتاردرمانی -کاردرمانی – نوروفیدبک البرز – کرج

استان تهران، Hashtgerd, 32

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/kEKW7WV8WMLezHDn7

 

بهترین کلینیک گفتاردرمانی : نوروفیدبک:: کاردرمانی :: گفتار توان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/pPRwr5YVosrrPN9ZA

 

 

 

 بهترین کاردرمانی نوروفیدبک گفتارتوان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/TNsErQT8fjUPT6P8A

 بهترین کلینیک گفتاردرمانی – کاردرمانی – نوروفیدبک هشتگرد  – البرز

Hashtgerd, هشتگرد، استان تهران،

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/gRakNn5WAEvLLRnX8

بهترین کلینیک گفتاردرمانی : نوروفیدبک:: کاردرمانی :: گفتار توان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۱

۰۲۶۳۴۴۴۷۰۷۵

۰۲۶۳۴۴۷۱۷۹۵

۰۲۶ ۳۴۴۰ ۵۸۳۰

۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/pPRwr5YVosrrPN9ZA

 

 


Siavashataee.com

goftardarmani.com

behtarinalborz.ir

goftardarmanionline.ir

googleimage.ir

hamejaa.ir

medu-karaj.ir

siavashataee.ir

slpnews.ir

autismonline.ir

avalinkaraj.ir

behtarinkaraj.ir

goftardarmanikaraj.ir

goftareravan.ir

google-map.ir

googlegame.ir

googlemovies.ir

karaj-medu.ir

kardarmanialborz.ir

kardarmanikaraj.ir

loknatclinic.ir

loknatshekan.ir

neurofeedbackalborz.ir

otalborz.ir

otkaraj.ir

pff-rhs.ir

pooyesh-dar-goftardarmani-karaj.ir

pooyesh-dar-kardarmani-karaj.ir

behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir

siavash-ataee.ir

slpkaraj.ir

slponline.ir

speech-therapy.ir

tjhvnvlhkd.ir

vazir.org

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی اسلامی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی گلستان ۵

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی گلستان ۱۰

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی ولیعصر

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی ابوذر

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی رضالو

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی محمدی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی بهار

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی لاله

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی اتحاد

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی انقلاب

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی رسالت

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی شاهی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی امیری

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی لاله سرخ

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی مفتح

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی حسنی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی تختی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی ولیعصر

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۱

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان ۲

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان ۴

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۵

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۶

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۸

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۱۰

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۱۲

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۱۴

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۱۶

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۱۸

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی صاحب الزمان۲۰

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی وحدت

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی حسینیه

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی فروردین

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی قزوین

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی سعید

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی جعفری

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی بهار

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی مهدی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان رازی فرعی محمودی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان ایرانیان

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی عقیقی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی مدنی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی لادن

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی ۸ متری دوم

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی طالقانی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی مولایی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی ولیلو

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی جعفری

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی تورانی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی جلوسی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی المهدی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی ولیعصر

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی ملکی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی شیخی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی فاضلی

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی برخورداری

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب خیابان برزنت

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی محرابیان

برترین مرکز فیزیوتراپی در البرز|حصارک پایین خیابان انقلاب فرعی کیان

درباره : گفتار توان گستر

دلایل استفاده از لکنت شکن دیجیتال توسط درمانگردر سایر کشورها: یک- داشتن دانش استفاده از آن توسط درمانگر ، زیرا اطلاعات پایه ای از آکوستیک ، الکترونیک ، کامپیوتر ، روانشناسی به انضمام آسیب شناسی گفتار و زبان را می طلبد . دو- داشتن فرهنگ استفاده از آن توسط درمانجو، زیرا بکار بردن دستگاه در طول مدت شش ماه تا یکسال هر روز و هرروز بدور از تحت تاثیر قرار گرفتن توسط اطرافیان و دوستانی که توان مالی تهیه آنرا ندارند ، تا حصول نیجه نهایی الزامیست . لازم به ذکر است که قیمت لکنت شکن در حال حاضربین دوازده تا شانزده میلیون تومان است ، لذا به دلیل محدودیت مالی شرکت تهیه کننده ، این دستگاه به صورت استیجاری و امانت در طول مدت درمان ، پس از ارزیابی اولیه دراختیار فرد متقاضی قرار داده خواهد شد . سه- داشتن صرفه اقتصادی، نسبت به حضور در جلسات درمانی هفتگی . چهار - دنبال کردن پروتکل درمانی هفتگی توسط درمانجو، بنا به صلاحدید درمانگر در طول دوره درمان . پنجم - الزام به ارسال روزمره نتایج درمان توسط درمانجو به صورت فایل صوتی از طریق پیام رسانهای جمعی ، حتی پس از بهبود کامل به مدت یکسال به منظور جلوگیری از پدیده بازگشت لکنت زبان the model speaker, rather than providing a non¬distorted motor template for the person who stutters to match, instead provides a pacing or rhythmic one (Johnson & Rosen, 1937); a perspective that would appear consistent with Kalinowski et al’s findings. It is worth noting that all of those mentioned above have also been levelled at the fluency enhancing properties of delayed auditory feedback (DAF), which we discuss below. (The relationship between choral speech and DAF is an important one, and we return to this with regard to therapy in chapter 14.) Shadowed speech This is a type of cued speech which is very closely related to choral and unison versions. Technically, shadowed speech occurs where there is a slight delay between the speech of the model speaker and the person who stutters, as opposed to the simultaneous output produced during unison and choral speech. The difference is that while with choral speech the speaker knows exactly what the model speaker is going to say, shadowed speech can be used to follow the novel speech of the model speaker. Like choral/unison speech, shadowing can produce dramatic results (Cherry & Sayers, 1956; Kelham & McHale, 1966), but like them the gains in fluency tend to be lost once the stimulus of the model speaker has ended. Because of this, the use of choral or shadowed speech is now rare, and usually confined only to moments in therapy or assessment, where it is considered important to have the client experience a moment of fluency, albeit in the knowledge that this method of producing it will not provide any basis for sustainable improvement. What is interesting from our present perspective, however, is the potential relationship between shadowed speech and delayed auditory feedback. As we will see in chapter 16, the fluency enhancing effect of shadowed and choral speech has been put to use in devices which use DAF and frequency auditory feedback (FAF) to approximate the effects of speaking alongside other speakers. Delayed auditory feedback It is now over 40 years since Goldiamond and colleagues first stumbled on the potential fluency enhancing effects of delayed auditory feedback (Flanagan, Goldiamond, & Azrin, 1958, 1959; Goldiamond, 1965). Findings from the earliest experiments centred around the vicarious discovery that some people who stuttered experienced improved fluency when they put on headphones and heard their speech played back to them with a slight time delay. (Some readers may already have experienced DAF as an echo effect when speaking on a poor transcontinental telephone line.) Commonly, DAF also results in reduced fluency in nonstuttering speakers (Fukawa, Yoshioka, Ozawa, & Yoshida, 1988; Stuart, Kalinowski, Rastatter, & Lynch, 2002), although Fukawa et al. observed that people who stutter were significantly more likely to be affected by DAF than nonstutterers, and that male nonstutterers were more susceptible to the effect than females. Most noticeably, Goldiamond (1965) found a tendency for speakers to slow their rate of speech in an effort to counteract the disruptive influences of the delayed feedback. Particularly, at around 250 ms delay[1] (0.25 of a second) a prolonged speech pattern was produced, where vowels became disproportionately more stretched than con-sonants. The further finding that the extent of the prolonged speech could be controlled by altering the delay times lead to the development of a number of “prolonged speech” programs which used DAF in a systematic way to elicit fluent speech. (See chapter 12 as to how prolonged speech programs have developed.) During the early stages of therapy, DAF was set to encourage excessive prolongation, usually around 250 ms. When clients were able to demonstrate 100 percent fluency in their speech at this delay setting, the next stepwise decrease in DAF (usually in 50 ms increments) was introduced to encourage a slightly faster rate of speech. Again, the client learned to control fluency using decreased prolongation associated with the reduced DAF. The procedure was then repeated at incrementally reduced delay levels, with clients having to demonstrate completely fluent speech at each one before progressing to the next decreased DAF setting. Eventually, the client reached the point where he was able to maintain fluency without any delay in auditory feedback (e.g., Curlee & Perkins, 1969, 1973). At this time it was thought that the fluency enhancing effects of DAF could be explained simply as by¬products of the slower rate speech that it produced. During the mid-1970s and through the 1980s there was a lull in DAF research as clinicians looked to alternative ways of slowing speech for therapy. It was not until the early 1990s when a resurgence of interest occurred, largely driven by findings that increased fluency could indeed result under DAF at normal and even fast rates of speech (e.g., Stuart & Kalinowski, 1996). This finding has led to a new generation of clinicians and researchers becoming interested in DAF as a treatment option for stuttering. We examine the more recent applications in relation to therapy elsewhere (see chapter 14). Aside from the therapeutic implications, the early findings that DAF could enhance fluency for at least some people who stutter led to a number of theories of stuttering, based on the assumption that timing perception is disturbed. Summary There is a range of evidence that points to the notion that stuttering is associ¬ated with disrupted auditory processing, although the exact nature of this disruption remains obscure. Shadowed speech can produce high levels of fluency, but this may have little to do with any timing misperception induced by a faulty processing system; we know that unison speech similarly produces high levels of fluency with no delay. We also know that DAF and FAF can have dramatic fluency enhancing effects for some people who stutter, yet others remain DAF and FAF negative, for reasons which are currently unknown. Also, and as we see in chapter 14, there are reports from some people who stutter that the effects of altered feedback can wear off over time. Perhaps these findings suggest that distraction may play as big a part in inducing fluency as correcting any misperception of a disrupted auditory timing processing system? As we see in chapter 2, brain studies have shown differences in functioning between people who stutter and control group speakers across linguistic and motor areas. The dichotic listening procedure provides one testable method of determining hemispheric dominance for lin¬guistic decoding, and findings from such studies, though far from definitive, lend tentative support to the idea that auditory processing too might be a product of the right hemisphere, at least in some people who stutter. One of the biggest issues faced is that auditory processing is just one part of the communication chain and does not occur in a vacuum. Both production and perception theories must allow for the fact that one is affected by the other. This can lead to a chicken and egg situation, as brought into sharp focus in the criticism of Harrington’s theory of linguistic rhythm and auditory feedback: it can be almost impossible to determine what is cause and what is effect. Key points • The deaf population is the only one in which stuttering is underrepresented. • Stuttered speech may be improved under a number of conditions which serve to disrupt or alter auditory feedback, such as masking, delayed auditory feedback (DAF), frequency altered feedback (FAF), choral and unison speech. • People who stutter may be more reliant on auditory feedback than those who do not stutter. • The Buency enhancing effects of altered feedback devices may work by convincing the brain that the speaker© speech is actually the product of an external speech source. • There is evidence that, like processing for speech production, audi¬tory processing for speech may be a product of right hemisphere processing amongst older children and adults who stutter. • It has been argued that stuttering might result due to misperception of the timing of stressed vowels in speech (Harrington, 1988). • It is possible that auditory processing anomalies may in fact merely represent Cknock-onCeffects of a dehcit that are in essence produc¬tion based. Further reading Harrington, J. (1988). Stuttering, delayed auditory feedback and linguistic rhythm. Journal of Speech and Hearing Research, 31, 36-47. Aside from the theoretical implications, this thought-provoking paper provides a well- explained introduction into the links between perception and production aspects of speech processing in stuttering. Kalinowski, J., Armson, J., Roland-Mieszowski, M., & Stuart, A. (1993). Effects of alterations in auditory feedback and speech rate on stuttering frequency. Language and Speech, 36, 1-16. As with the selected reading list from chapter 14 which discusses auditory feedback from a therapeutic perspective, there is a wide range of Kalinowski and colleagues’ work that could have been included here. This one is an early but influential article on the discovery that altered feedback could reduce stuttering, without invoking a slowed speech rate. Rosenfield, D.B., & Jerger, J. (1984). Stuttering and auditory function. In R. Curlee and W. H. Perkins (Eds.), The nature and treatment of stuttering: New directions (pp. 73-88). San Diego, CA: College Hill Press. Much of the work on stuttering and auditory function was undertaken in the 1970s and early 1980s. Despite its age, this is still a very good source for earlier material on the subject of auditory processing and covers a lot of ground. There is currently no similar but more recent publication on the subject سایتهای مرتبط http://Siavashataee.com Goftardarmani.com http://Loknatzaban.org Vazir.org avalinkaraj.ir behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir behtarinalborz.ir behtarinealborz.ir behtarinekaraj.ir behtarinkaraj.ir entekhabe1400.ir address-goftardarmani-karaj.ir siavash-ataee.ir goftardarmanikaraj.ir goftardarmanionline.ir goftareravan.ir google-map.ir googlegame.ir googleimage.ir googlemovies.ir googleonline.ir hamejaa.ir karaj-medu.ir kardarmanialborz.ir kardarmanikaraj.ir loknatclinic.ir loknatshekan.ir medu-karaj.ir neurofeedbackalborz.ir otalborz.ir otkaraj.ir pff-rhs.ir siavash-ataee.ir siavashataee.download siavashataee.info siavashataee.ir siavashataee.mobi slpkaraj.ir slpnews.ir slponline.ir speech-therapy.ir autismonline.ir

آیا به اینها هم علاقه مند هستید ؟

0 دیدگاه در “زخم معده کودکان چه علائمی دارد، روش تشخیص و درمان آن چیست؟|گفتار توان گستر ۰۹۱۲۱۶۲۳۴۶۳”

دیدگاهتان را بنویسید

تازه های تکنولوژی

ویدیوی برتر هفته